חיברו
ר' יהודה
הלוי לאומרו
בשביעי של
פסח, וחתם
שמו בראשי
החרוזים "יהודה
הלוי". ונהגו
לאומרו
בסעודת
הברית, כמאמר
חז"ל, שבזכות
המילה נקרע
הים, ומוזכר
בפיוט בענין
המילה, ומבטן
לשמך המה
נימולים. יוֹם
לְיַבָּשָׁה
נֶהֶפְּכוּ
מְצוּלִים.
שִׁירָה
חֲדָשָׁה
שִׁבְּחוּ
גְאוּלִים: סדר
ברכת המזון שִׁיר
הַמַּעֲלוֹת
בְּשׁוּב
יְיָ אֶת
שִׁיבַת
צִיּוֹן
הָיִינוּ
כְּחֹלְמִים:
אָז
יִמָּלֵא
שְׂחוֹק
פִּינוּ,
וּלְשׁוֹנֵנוּ
רִנָּה, אָז
יֹאמְרוּ
בַגּוֹיִם,
הִגְדִּיל
יְיָ
לַעֲשׂוֹת
עִם אֵלֶּה:
הִגְדִּיל
יְיָ
לַעֲשׂוֹת
עִמָּנוּ
הָיִינוּ
שְׂמֵחִים:
שׁוּבָה
יְיָ אֶת
שְׁבִיתֵינוּ
כַּאֲפִיקִים
בַּנֶּגֶב:
הַזֹּרְעִים
בְּדִמְעָה
בְּרִנָּה
יִקְצֹרוּ:
הָלוֹךְ
יֵלֵךְ
וּבָכֹה
נֹשֵׂא
מֶשֶׁךְ
הַזָּרַע
בֹּא יָבֹא
בְרִנָּה
נֹשֵׂא
אֲלֻמֹּתָיו:
המזמן
אומר:
רַבּוֹתַי
נְבָרֵךְ (מִיר
וֶועהְלִין
בֶּענְטְשין) ועונים
המסובים:
יְהִי שֵׁם
יְיָ
מְבוֹרָךְ
מֵעַתָּה
וְעַד
עוֹלָם וחוזר
המזמן ואומר:
יְהִי שֵׁם
יְיָ
מְבוֹרָךְ
מֵעַתָּה
וְעַד
עוֹלָם יש
נוהגים לומר
הפיוט נודה
לשמך, ומובא
בספר סוד ה'
לר' דוד לידא,
לפי שמרבים
בשירות
ותשבחות
לפני המקום,
על שהכניסנו
בבריתו. (זוכר
הברית) נוֹדֶה
לְשִׁמְךָ
בְּתוֹךְ
אֱמוּנַי.
בְּרוּכִים
אַתֶּם
לַיְיָ. נודה: בִּרְשׁוּת
אֵל אָיוֹם
וְנוֹרָא.
מִשְׂגָּב
לְעִתּוֹת
בַּצָּרָה.
אֵל נֶאְזָר
בִּגְבוּרָה.
אַדִּיר
בַּמָּרוֹם
יְיָ. נודה: בִּרְשׁוּת
הַתּוֹרָה
הַקְּדוֹשָׁה.
טְהוֹרָה
הִיא וְגַם
פְּרוּשָׁה.
צִוָּה
לָנוּ
מוֹרָשָׁה.
משֶׁה עֶבֶד
יְיָ. נודה: בִּרְשׁוּת
הַכֹּהֲנִים
וְהַלְוִיִּם.
אֶקְרָא
לֵאלֹהֵי
הָעִבְרִיִּים.
אֲהוֹדֶנּוּ
בְּכָל
אִיִּים.
אֲבָרְכָה
אֶת יְיָ. נודה: בִּרְשׁוּת
מָרָנָן
וְרַבָּנָן
וְרַבּוֹתַי.
אֶפְתְּחָה
בְּשִׁיר
פִּי
וּשְׂפָתַי.
וְתֹאמַרְנָה
עַצְמוֹתַי.
בָּרוּךְ
הַבָּא
בְּשֵׁם
יְיָ. נודה: כשיש
חתן כלה
בסעודה אפשר
להוסיף
שהשמחה
במעונו בִּרְשׁוּת
מָרָנָן
וְרַבּוֹתַי
נְבָרֵךְ
(בעשרה
אֱלֹהֵינוּ)
שֶׁאָכַלְנוּ
מִשֶּׁלּוֹ:
ואומרים
המסובים:
בָּרוּךְ
(בעשרה אֱלֹהֵינוּ)
שֶׁאָכַלְנוּ
מִשֶּׁלּוֹ
וּבְטוּבוֹ
חָיִינוּ:
וחוזר המזמן
ואומר:
בָּרוּךְ
(בעשרה
אֱלֹהֵינוּ)
שֶׁאָכַלְנוּ
מִשֶּׁלּוֹ
וּבְטוּבוֹ
חָיִינוּ:
ועונים.
בָּרוּךְ
אַתָּה יְיָ
אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ
הָעוֹלָם
הַזָּן אֶת
הָעוֹלָם
כֻּלּוֹ
בְּטוּבוֹ
בְּחֵן
וּבְחֶסֶד
וּבְרַחֲמִים
הוּא נוֹתֵן
לֶחֶם לְכָל
בָּשָׂר
כִּי
לְעוֹלָם
חַסְדּוֹ
וּבְטוּבוֹ
הַגָּדוֹל
תָּמִיד לֹא
חָסַר לָנוּ
וְאַל
יֶחְסַר
לָנוּ
מָזוֹן
לְעוֹלָם
וָעֶד.
בַּעֲבוּר
שְׁמוֹ
הַגָּדוֹל
כִּי הוּא
אֵל זָן
וּמְפַרְנֵס
לַכֹּל
וּמֵטִיב
לַכֹּל
וּמֵכִין
מָזוֹן
לְכָל
בְּרִיּוֹתָיו
אֲשֶׁר
בָּרָא.
כָּאָמוּר
פּוֹתֵחַ
אֶת יָדֶךָ
וּמַשְׂבִּיעַ
לְכָל חַי
רָצוֹן:
בָּרוּךְ
אַתָּה יְיָ
הַזָּן אֶת
הַכֹּל: נוֹדֶה
לְּךָ יְיָ
אֱלֹהֵינוּ
עַל
שֶׁהִנְחַלְתָּ
לַאֲבוֹתֵינוּ
אֶרֶץ
חֶמְדָה
טוֹבָה
וּרְחָבָה
וְעַל
שֶׁהוֹצֵאתָנוּ
יְיָ
אֱלֹהֵינוּ
מֵאֶרֶץ
מִצְרַיִם
וּפְדִיתָנוּ
מִבֵּית
עֲבָדִים
וְעַל
בְּרִיתְךָ
שֶׁחָתַמְתָּ
בִּבְשָׂרֵנוּ
וְעַל
תּוֹרָתְךָ
שֶׁלִּמַּדְתָּנוּ
וְעַל
חֻקֶּיךָ
שֶׁהוֹדַעְתָּנוּ
וְעַל
חַיִּים חֵן
וָחֶסֶד
שֶׁחוֹנַנְתָּנוּ
וְעַל
אֲכִילַת
מָזוֹן
שָׁאַתָּה
זָן
וּמְפַרְנֵס
אוֹתָנוּ
תָּמִיד
בְּכָל יוֹם
וּבְכָל עֵת
וּבְכָל
שָׁעָה:
בחנוכה
ובפורים
אומרים זה: וְעַל
הַנִּסִּים
וְעַל
הַפֻּרְקָן
וְעַל
הַגְּבוּרוֹת
וְעַל
הַתְּשׁוּעוֹת
וְעַל
הַנִפְלָאוֹת
וְעַל
הַנְחָמוֹת
וְעַל
הַמִּלְחָמוֹת.
שֶׁעָשִׂיתָ
לַאֲבוֹתֵינוּ
בַּיָּמִים
הָהֵם
בַּזְּמַן
הַזֶּה: לחנוכה: בִּימֵי
מַתִּתְיָהוּ
בֶּן
יוֹחָנָן
כֹּהֵן
גָּדוֹל
חַשְׁמוֹנָאִי
וּבָנָיו
כְּשֶׁעָמְדָה
מַלְכוּת
יָוָן
הָרְשָׁעָה
עַל עַמְּךָ
יִשְׂרָאֵל
לְהַשְׁכִּיחָם
תּוֹרָתֶךָ
וּלְהַעֲבִירָם
מֵעַל
חֻקֵּי
רְצוֹנֶךָ.
וְאַתָּה
בְּרַחֲמֶיךָ
הָרַבִּים
עָמַדְתָּ
לָהֶם
בְּעֵת
צָרָתָם
רַבְתָּ אֶת
רִיבָם
דַּנְתָּ
אֶת דִּינָם
נָקַמְתָּ
אֶת
נִקְמָתָם
מָסַרְתָּ
גִבּוֹרִים
בְּיַד
חַלָּשִׁים
וְרַבִּים
בְּיַד
מְעַטִּים
וּטְמֵאִים
בְּיַד
טְהוֹרִים
וּרְשָׁעִים
בְּיַד
צַדִּיקִים
וְזֵדִים
בְּיַד
עוֹסְקֵי
תוֹרָתֶךָ.
וּלְךָ
עָשִׂיתָ
שֵׁם
גָּדוֹל
וְקָדוֹשׁ
בָּעוֹלָמֶךָ
וּלְעַמְּךָ
יִשְׂרָאֵל
עָשִׂיתָ
תְּשׁוּעָה
גְדוֹלָה
וּפֻּרְקָן
כְּהַיּוֹם
הַזֶּה
וְאַחַר
כַּךְ
בָּאוּ
בָנֶיךָ
לִדְבִיר
בֵּיתֶךָ
וּפִנּוּ
אֶת
הֵיכָלֶךָ
וְטִהֲרוּ
אֶת
מִקְדָּשֶׁךָ
וְהִדְלִיקוּ
נֵרוֹת
בְּחַצְרוֹת
קָדְשֶׁךָ
וְקָבְעוּ
שְׁמוֹנַת
יְמֵי
חֲנֻכָּה
אֵלּוּ
לְהוֹדוֹת
וּלְהַלֵּל
לְשִׁמְךָ
הַגָּדוֹל: לפורים: בִּימֵי
מָרְדְּכַי
וְאֶסְתֵּר
בְּשׁוּשַׁן
הַבִּירָה
כְּשֶׁעָמַד
עֲלֵיהֶם
הָמָן
הָרָשָׁע
בִּקֵּשׁ
לְהַשְׁמִיד
לַהֲרוֹג
וּלְאַבֵּד
אֶת כָּל
הַיְּהוּדִים
מִנַּעַר
וְעַד זָקֵן
טַף
וְנָשִׁים
בְּיוֹם
אֶחָד
בִּשְׁלֹשָׁה
עָשָׂר
לְחֹדֶשׁ
שְׁנֵים
עָשָׂר הוּא
חֹדֶשׁ
אֲדָר
וּשְׁלָלָם
לָבוֹז.
וְאַתָּה
בְּרַחֲמֶיךָ
הָרַבִּים
הֵפַרְתָּ
אֶת עֲצָתוֹ
וְקִלְקַלְתָּ
אֶת
מַחֲשַׁבְתּוֹ
וַהֲשֵׁבוֹתָ
לּוֹ
גְּמוּלוֹ
בְרֹאשׁוֹ
וְתָלוּ
אוֹתוֹ
וְאֶת
בָּנָיו עַל
הָעֵץ:
וְעַל
הַכֹּל
יְיָ
אֱלֹהֵינוּ
אֲנַחְנוּ
מוֹדִים
לָךְ
וּמְבָרְכִים
אוֹתָךְ
יִתְבָּרֵךְ
שִׁמְךָ
בְּפִי כָּל
חַי תָּמִיד
לְעוֹלָם
וָעֶד.
כַּכָּתוּב
וְאָכַלְתָּ
וְשָׂבָעְתָּ
וּבֵרַכְתָּ
אֶת יְיָ
אֱלֹהֶיךָ
עַל הָאָרֶץ
הַטֹּבָה
אֲשֶׁר
נָתַן לָךְ:
בָּרוּךְ
אַתָּה יְיָ
עַל הָאָרֶץ
וְעַל
הַמָּזוֹן: רַחֶם
נָא יְיָ
אֱלֹהֵינוּ
עַל
יִשְׂרָאֵל
עַמֶּךָ
וְעַל
יְרוּשָׁלַיִם
עִירֶךָ
וְעַל
צִיּוֹן
מִשְׁכַּן
כְּבוֹדֶךָ
וְעַל
מַלְכוּת
בֵּית
דָּוִד
מְשִׁיחֶךָ
וְעַל
הַבַּיִת
הַגָּדוֹל
וְהַקָּדוֹשׁ
שֶׁנִּקְרָא
שִׁמְךָ
עָלָיו.
אֱלֹהֵינוּ
אָבִינוּ
רְעֵנוּ
זוּנֵנוּ
פַּרְנְסֵנוּ
וְכַלְכְּלֵנוּ
וְהַרְוִיחֵנוּ
וְהַרְוַח
לָנוּ יְיָ
אֱלֹהֵינוּ
מְהֵרָה
מִכָּל
צָרוֹתֵינוּ.
וְנָא אַל
תַּצְרִיכֵנוּ
יְיָ
אֱלֹהֵינוּ
לֹא לִידֵי
מַתְּנַת
בָּשָׂר
וָדָם וְלֹא
לִידֵי
הַלְוָאָתָם
כִּי אִם
לְיָדְךָ
הַמְּלֵאָה
הַפְּתוּחָה
הַקְּדוֹשָׁה
וְהָרְחָבָה
שֶׁלֹּא
נֵבוֹשׁ
וְלֹא
נִכָּלֵם
לְעוֹלָם
וָעֶד: בשבת אומרים:
רְצֵה
וְהַחֲלִיצֵנוּ
יְיָ
אֱלֹהֵינוּ
בְּמִצְוֹתֶיךָ
וּבְמִצְוַת
יוֹם
הַשְּׁבִיעִי
הַשַּׁבָּת
הַגָּדוֹל
וְהַקָּדוֹשׁ
הַזֶּה כִּי
יוֹם זֶה
גָּדוֹל
וְקָדוֹשׁ
הוּא
לְפָנֶיךָ
לִשְׁבָּת
בּוֹ
וְלָנוּחַ
בּוֹ
בְּאַהֲבָה
כְּמִצְוַת
רְצוֹנֶךָ
וּבִרְצוֹנְךָ
הָנִיחַ
לָנוּ יְיָ
אֱלֹהֵינוּ
שֶׁלֹּא
תְּהֵא
צָרָה
וְדְאָגָה
וְיָגוֹן
וַאֲנָחָה
בְּיוֹם
מְנוּחָתֵנוּ
וְהַרְאֵנוּ
יְיָ
אֱלֹהֵינוּ
בְּנֶחָמַת
צִיּוֹן
עִירֶךָ
וּבְבִנְיַן
יְרוּשָׁלַיִם
עִיר
קָדְשֶׁךָ
כִּי אַתָּה
הוּא בַּעַל
הַיְשׁוּעוֹת
וּבַעַל
הַנֶּחָמוֹת: לראש חדש ויום טוב וחול המועד אומרים: אֱלֹהֵינוּ
וֵאלֹהֵי
אֲבוֹתֵינוּ
יַעֲלֶה
וְיָבֹא
וְיַגִּיעַ
וְיֵרָאֶה
וְיֵרָצֶה
וְיִשָּׁמַע
וְיִפָּקֵד
וְיִזָּכֵר
זִכְרוֹנֵנוּ
וּפִקְדוֹנֵנוּ
וְזִּכְרוֹן
אֲבוֹתֵינוּ
וְזִּכְרוֹן
מָשִׁיחַ
בֶּן דָּוִד
עַבְדֶךָ
וְזִכְרוֹן
יְרוּשָׁלַיִם
עִיר
קָדְשֶׁךָ
וְזִכְרוֹן
כָּל
עַמְּךָ
בֵּית
יִשְׂרָאֵל
לְפָנֶיךָ
לִפְלֵיטָה
לְטוֹבָה
לְחֵן
וּלְחֶסֶד
וּלְרַחֲמִים
לְחַיִּים
טוֹבִים
וּלְשָׁלוֹם.
בְּיוֹם: לר"ח
- רֹאשׁ
הַחֹדֶשׁ
הַזֶּה: לפסח
- חַג
הַמַּצוֹת
הַזֶּה: לשבועות
- חַג
הַשָּׁבֻעוֹת
הַזֶּה:
לסוכות
- חַג
הַסֻּכּוֹת
הַזֶּה:
לשמ"ע
ולש"ת -
שְׁמִינִי
עֲצֶרֶת
הַחַג
הַזֶּה: לר"ה
-
הַזִּכָּרוֹן
הַזֶּה:
זָכְרֵנוּ
יְיָ
אֱלֹהֵינוּ
בּוֹ
לְטוֹבָה
וּפָקְדֵנוּ
בּוֹ
לִבְרָכָה
וְהוֹשִׁיעֵנוּ
בּוֹ
לְחַיִּים
טוֹבִים
וּבִדְבַר
יְשׁוּעָה
וְרַחֲמִים
חוּס
וְחָנֵּנוּ
וְרַחֵם
עָלֵינוּ
וְהוֹשִׁיעֵנוּ
כִּי
אֵלֶיךָ
עֵינֵינוּ
כִּי אֵל
חַנּוּן
וְרַחוּם
אָתָּה: וּבְנֵה
יְרוּשָׁלַיִם
עִיר
הַקֹּדֶשׁ
בִּמְהֵרָה
בְיָמֵינוּ
בָּרוּךְ
אַתָּה יְיָ
בּוֹנֵה
בְרַחֲמָיו
יְרוּשָׁלָיִם.
אָמֵן: בָּרוּךְ
אַתָּה יְיָ
אֱלֹהֵינוּ
מֶלֶךְ
הָעוֹלָם
הָאֵל
אָבִינוּ
מַלְכֵּנוּ
אַדִּירֵנוּ
בּוֹרְאֵנוּ
גּוֹאֲלֵנוּ
יוֹצְרֵנוּ
קְדוֹשֵׁנוּ
קְדוֹשׁ
יַעֲקֹב
רוֹעֵנוּ
רוֹעֵה
יִשְׂרָאֵל
הַמֶּלֶךְ
הַטּוֹב
וְהַמֵּטִיב
לַכֹּל
שֶׁבְּכָל
יוֹם וָיוֹם
הוּא הֵטִיב.
הוּא מֵטִיב.
הוּא
יֵיטִיב
לָנוּ. הוּא
גְמָלָנוּ.
הוּא
גוֹמְלֵנוּ.
הוּא
יִגְמְלֵנוּ
לָעַד. לְחֵן
וּלְחֶסֶד
וּלְרַחֲמִים
וּלְרֶוַח
הַצָּלָה
וְהַצְלָחָה
בְּרָכָה
וִישׁוּעָה
נֶחָמָה
פַּרְנָסָה
וְכַלְכָּלָה
וְרַחֲמִים
וְחַיִּים
וְשָׁלוֹם
וְכָל טוֹב
וּמִכָּל
טוּב
לְעוֹלָם
אַל
יְחַסְּרֵנוּ: המזמן
מניח את כוס
היין מידו הָרַחֲמָן
הוּא
יִמְלֹךְ
עָלֵינוּ
לְעוֹלָם
וָעֶד:
הָרַחֲמָן
הוּא
יִתְבָּרֵךְ
בַּשָּׁמַיִם
וּבָאָרֶץ:
הָרַחֲמָן
הוּא
יִשְׁתַּבַּח
לְדוֹר
דּוֹרִים
וְיִתְפָּאַר
בָּנוּ
לָעַד
וּלְנֵצַח
נְצָחִים
וְיִתְהַדַּר
בָּנוּ
לָעַד
וּלְעוֹלְמֵי
עוֹלָמִים:
הָרַחֲמָן
הוּא
יְפַרְנְסֵנוּ
בְּרֶוַח
וּבְכָבוֹד:
הָרַחֲמָן
הוּא
יִשְׁבֹּר
עֹל גָלוּת
מֵעַל
צַוָּארֵנוּ
וְהוּא
יוֹלִיכֵנוּ
קוֹמְמִיּוּת
לְאַרְצֵנוּ:
הָרַחֲמָן
הוּא
יִשְׁלַח
לָנוּ
בְּרָכָה
מְרֻבָּה
בַּבַּיִת
הַזֶּה
וְעַל
שֻׁלְחָן
זֶה
שֶׁאָכַלְנוּ
עָלָיו:
הָרַחֲמָן
הוּא
יִשְׁלַח
לָנוּ אֶת
אֵלִיָּהוּ
הַנָּבִיא
זָכוּר
לַטּוֹב
וִיבַשֶּׂר
לָנוּ
בְּשׂוֹרוֹת
טוֹבוֹת
יְשׁוּעוֹת
וְנֶחָמוֹת: ברכה
לבעל הבית יְהִי
רָצוֹן
שֶׁלֹּא
יֵבוֹשׁ
בַּעַל
הַבַּיִת
בָּעוֹלָם
הַזֶּה
וְלֹא
יִכָּלֵם
לָעוֹלָם
הַבָּא.
וְיִצְלַח
מְאֹד
בְּכָל
נְכָסָיו.
וְיִהְיוּ
נְכָסָיו
וּנְכָסֵינוּ
מוּצְלָחִים
וּקְרוֹבִים
לָעִיר.
וְאַל
יִשְׁלוֹט
שָׂטָן לֹא
בְּמַעֲשֵׂה
יָדָיו
וְלֹא
בְּמַעֲשֵׂה
יָדֵינוּ.
וְאַל
יִזְדָקֵּק
לֹא
לְפָנָיו
וְלֹא
לְפָנֵינוּ
שׁוּם דְבַר
הִרְהוּר
חֵטְא
וַעֲבֵירָה
וְעָוֹן
מַעַתָּה
וְעַד
עוֹלָם: הָרַחֲמָן
הוּא
יְבָרֵךְ
אֶת (אָבִי
מוֹרִי)
בַּעַל
הַבַּיִת
הַזֶּה
וְאֶת (אִמִּי
מוֹרָתִי)
בַּעֲלַת
הַבַּיִת
הַזֶּה.
אוֹתָם
וְאֶת
בֵּיתָם
וְאֶת
זַרְעָם
וְאֶת כָּל
אֲשֶׁר
לָהֶם. (אוֹתִי
וְאִשְׁתִּי
וְזַרְעִי
וְאֶת כָּל
אֲשֶׁר לִי)
אוֹתָנוּ
וְאֶת כָּל
אֲשֶׁר
לָנוּ
כְּמוֹ
שֶׁנִּתְבָּרְכוּ
אֲבוֹתֵינוּ
אַבְרָהָם
יִצְחָק
וְיַעֲקֹב
בַּכֹּל
מִכֹּל כֹּל.
כֵּן
יְבָרֵךְ
אוֹתָנוּ
כֻּלָּנוּ
יַחַד
בִּבְרָכָה
שְׁלֵמָה.
וְנֹאמַר
אָמֵן: בַּמָּרוֹם
יְלַמְּדוּ
עֲלֵיהֶם
וְעָלֵינוּ
זְכוּת
שֶׁתְּהֵא
לְמִשְׁמֶרֶת
שָׁלוֹם
וְנִשָּׂא
בְּרָכָה
מֵאֵת יְיָ
וּצְדָקָה
מֵאֱלֹהֵי
יִשְׁעֵנוּ
וְנִמְצָא
חֵן
וְשֵׂכֶל
טוֹב
בְּעֵינֵי
אֱלֹהִים
וְאָדָם: בסעודת
ברית מילה
אומרים כאן
פיוט הרחמן: סדר
הרחמן
לסעודת ברית
מילה פיוט
זה הוא לאחד
מגדולי
הראשונים
וחתום שמו
בחרוזים: אברהם
כהן צדק.
תוכנו: תפילה
וברכה לאבי
הילד ואמו,
לסנדק,
לנימול,
למוהל,
ובסיום
תפילה לביאת
גואל צדק
ואליהו
הנביא. הָרַחֲמָן,
הוּא
יְבָרֵךְ
אֲבִי
הַיֶלֶד וְאִמּוֹ,
וְיִזְכּוּ
לְגַדְּלוֹ
וּלְחַנְּכוֹ
וּלְחַכְּמוֹ,
מִיּוֹם
הַשְּׁמִינִי
(הַבְּרִית)
וָהָלְאָה
יֵרָצֶה
דָמוֹ,
וִיהִי יְיָ
אֱלֹהָיו
עִמּוֹ. אמן: הָרַחֲמָן,
הוּא
יְבָרֵךְ
בַּעַל
בְּרִית
הַמִּילָה,
אֲשֶׁר
שָׂשׂ
לַעֲשׂוֹת
צֶדֶק
בְּגִילָה,
וִישַׁלֵּם
פָּעֳלוֹ
וּמַשְׂכֻּרְתּוֹ
כְּפוּלָה,
וְיִתְּנֵהוּ
לְמַעְלָה
לְמַעְלָה. אמן: הָרַחֲמָן,
הוּא
יְבָרֵךְ
רַךְ
הַנִמוֹל [לִשְׁמוֹנָה],
וְיִהְיוּ
יָדָיו
וְלִבּוֹ
לָאֵל
אֱמוּנָה,
וְיִזְכֶּה
לִרְאוֹת
פְּנֵי
הַשְּׁכִינָה,
שָׁלשׁ
פְּעָמִים
בַּשָּׁנָה. אמן: הָרַחֲמָן,
הוּא
יְבָרֵךְ
הַמָּל
בְּשַׂר
הָעָרְלָה,
וּפָרַע וּמָצַץ
דְּמֵי
הַמִּילָה,
אִישׁ
הַיָּרֵא
וְרַךְ
הַלֵּבָב
עֲבוֹדָתוֹ
כְּשֵׁרָה, אִם
שְׁלָשׁ
אֵלֶּה
יַעֲשֶׂה
לָה. (נ"א
פְּסוּלָה אִם
שְׁלָשׁ לֹא
אֵלֶּה
יַעֲשֶׂה
לָה) אמן: הָרַחֲמָן,
הוּא
יִשְׁלַח
לָנוּ
מְשִׁיחוֹ
הוֹלֵךְ
תָּמִים,
בִּזְכוּת
חֲתַן
לַמּוּלוֹת
דָּמִים,
לְבַשֵּׂר
בְּשׂוֹרוֹת
טוֹבוֹת
וְנִחוּמִים,
לְעַם אֶחָד
מְפֻזָּר
וּמְפֹרָד
בֵּין
הָעַמִּים. אמן: הָרַחֲמָן,
הוּא
יִשְׁלַח
לָנוּ
כֹּהֵן
צֶדֶק
אֲשֶׁר
לֻקַּח
לְעֵילוֹם,
עַד הוּכַן
כִּסְאוֹ
כַּשֶּׁמֶשׁ
וְיָהֲלוֹם,
וַיָּלֶט
פָּנָיו
בְּאַדַּרְתּוֹ
וַיִּגְלוֹם,
בְּרִיתִי
הָיְתָה
אִתּוֹ
הַחַיִּים
וְהַשָּׁלוֹם.
אמן: לשבת:
הָרַחֲמָן הוּא יַנְחִילֵנוּ לְיוֹם
שֶׁכֻּלּוֹ שַׁבָּת וּקְדֻשָׁה
וּמְנוּחָה לְחַיֵּי הָעוֹלָמִים:
לראש
חדש:
הָרַחֲמָן הוּא יְחַדֵּשׁ עָלֵינוּ אֶת
הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לְטוֹבָה וְלִבְרָכָה:
ליום
טוב:
הָרַחֲמָן הוּא יַנְחִילֵנוּ לְיוֹם
שֶׁכֻּלּוֹ טוֹב: לראש
השנה:
הָרַחֲמָן הוּא יְחַדֵּשׁ עָלֵינוּ אֶת
הַשָּׁנָה הַזֹּאת לְטוֹבָה
וְלִבְרָכָה:
לסוכות:
הָרַחֲמָן הוּא יָקִים לָנוּ אֶת סֻכַּת
דָּוִד הַנּוֹפָלֶת: הָרַחֲמָן הוּא
יְזַכֵּנוּ לֵישֵב בְּסוּכָּה שֶׁל
לִוְיָתָן: הָרַחֲמָן הוּא יִפְרוֹס
עָלֵינוּ סֻכַּת שָׁלוֹם:
הָרַחֲמָןהוּא
יְזַכֵּנוּ
לִימוֹת
הַמָשִׁיחַ
וּלְחַיֵּי
הָעוֹלָם
הַבָּא: מַגְּדִּיל
(ביום
שאומרים
מוסף, אומרים
מִגְדּוֹל)
יְשׁוּעוֹת
מַלְכּוֹ
וְעֹשֶׂה
חֶסֶד
לִמְשִׁיחוֹ
לְדָוִד
וּלְזַרְעוֹ
עַד עוֹלָם: עֹשֶׂה
שָׁלוֹם
בִּמְרוֹמָיו
הוּא
יַעֲשֶׂה
שָׁלוֹם
עָלֵינוּ
וְעַל כָּל
יִשְׂרָאֵל
וְאִמְרוּ
אָמֵן: יְראוּ אֶת יְיָ קְדוֹשָׁיו כִּי אֵין מַחְסוֹר לִירֵאָיו: כְּפִירִים רָשׁוּ וְרָעֵבוּ וְדוֹרְשֵׁי יְיָ לֹא יַחְסְרוּ כָל טוֹב: הוֹדוּ לַיְיָ כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ: פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן: בָּרוּךְ הַגֶּבֶר אֲשֶׁר יִבְטַח בַּיְיָ וְהָיָה יְיָ מִבְטַחוֹ: נַעַר הָיִיתִי גַם זָקַנְתִּי וְלֹא רָאִיתִי צַדִּיק נֶעֱזָב וְזַרְעוֹ מְבַקֵּשׁ לָחֶם: יְיָ עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְיָ יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
|